Въпроси, свързани с влизането в Google Classrooms


Използване на образователните профили в @edu.mon.bg за достъп до G Suite


Ако вече сте получили, активирали и използвали своя профил ( имейлът, който завършва на @edu.mon.bg) следва просто да посетите страницата https://edu.mon.bg/ , да натинете иконката G Suite и да въведете своето потребителско име и парола.

Ако не сте използвали профила си трябва да знаете, че всеки ученик има уникално потребителско име (user name) и парола (password) в следния формат:

User name пример - Ab12345678

Към това потребителско име (user name) трябва да се добави @edu.mon.bg като по този начин се образува персонален имейл адрес за всеки ученик, който се използва за вписване (log in) в портала на G Suite за образование – например: [email protected]

Отворете браузъра на своя компютър/устройство и въведете следния адрес:

https://edu.mon.bg/

За предпочитане е да се използва Google Chrome, но Internet Explorer или друг браузер може да работи също.

Трябва да видите следния прозорец там.




Въведете своето потребителското име/ акаунт в празното поле.

Въведете паролата получена от училището, тя е еднократна и трябва да се смени.

Смяната на паролата става на следващия екран като първо се въвежда текущата парола и после два пъти новата парола. Тя трябва е дълга поне 8 символа и да съдържа големи и малки букви, може да включва цифри и специални символи, и други, например: - [email protected]*()+_- и така нататък.


Платформата ще Ви поиска да въведете допълнителна информация за да защити Вашия профил, това са телефонен номер и друг активен имейл адрес - за да може да възстановите паролата си, в случай, че я забравите или объркате няколко пъти.

Ако това се случи, можете да поискате към Вашия номер или алтернативен имейл да се изпрати код или линк, като след това процедирате по същия начин - влизате в браузер или сайта на МОН.

Когато въведете потребителя и платформата, сте в основния екран на Google Classroom:



За да видите инструментите, натиснете квадратчето с точките, в ляво от надписа G Suite:


С плъзгащото меню можете да слезете надолу:





Можете да влезете в G Suite по два начина:

Като посетите страницата за дистанционно обучение на МОН - www.edu.mon.bg, кликнете върху иконата на G Suite. Въведете своето потребителско име и парола. Или напишете във вашия интернет браузър https://classroom.google.com/ и след това въведете Вашето потребителско име и парола.

Можете да ползвате платформата от всяко устройство - телефон, лаптоп, компютър, таблет, стига да имате браузър.

Няма нужда да инсталирате нищо на Вашите устройства, но ако желаете може да си свалите приложението на Gmail на Вашия телефон/таблет, за по-бърз достъп.


Ако за първи път се опитвате да влезете, се уверете че:

- изписвате потребителското име на ученика в пълния му вид, т.е. А[email protected], където Ab са инициалите на ученика, последвани от 8 цифри, последвани от @edu.mon.bg;

- изписвате ли правилно паролата с първа буква главна, втора буква малка и шест цифри?

Ако причината не е някоя от посочените, се обърнете към администратора на вашето училище. Той ще смени паролата ви.

Ако вече сте влизали, променили сте първоначалната си парола и сте въвели ваш телефон и/или имейл, използвайте "Забравена парола", за да смените паролата си.

Ако вече сте влизали, променили сте първоначалната си парола, но НЕ сте въвели ваш телефон и/или имейл, се обърнете към администратора на вашето училище. Той ще смени паролата Ви.


    1. Ако при първото влизане сте въвели Ваш телефон и/или имейл, използвайте "Забравена парола", за да смените паролата си.

    2. Ако при първото влизане НЕ сте въвели Ваш телефон и/или имейл, се обърнете към администратора на Вашето училище. Той ще смени паролата Ви.


Да. Можете да ползвате платформата на всички устройства. Трябва Ви единствено браузър, чрез който да влезете.

Можете да си инсталирате и мобилно приложение / App. Приложението може да се изтегли от Google Play, ако сте с Android или от App Store, ако сте с iOS.


Влезте в Gmail и натиснете върху иконата, която се намира в горния десен ъгъл на екрана.

Натиснете Settings/ Настройки и изберете Български и България, като държава.

От същото място можете да направите и другите си настройки - подпис, етикети и т.н.


Ученикът трябва да поиска своя @edu.mon.bg имейл и парола от старото си училище и да го активира, т.е. да си смени паролата. Първоначално ученикът ще вижда класните стаи на старото си училище. Учителите от новото му училище трябва да го добавят към техните виртуални класни стаи в Google Classroom/ Класна стая, като му изпратят електронно писмо с линк към курса /предмета/ или код за достъп. Кода на всеки курс е съставен от цифри и латински букви. Ето два примерни кода: 4esgd4y, axwjv3a.


Уточнение: Акаунтът на ученика е един и същ и не се променя до завършването му на 12 клас, независимо в кое училище учи. Той винаги ще ползва един акаунт, независимо в какво и в кое учебно заведение в момента учи.


Ако учителят преди това е преподавал в друго училище, трябва да поиска своя @edu.mon.bg имейл и парола от старото си училище и да го активира, т.е. да си смени паролата. Учителят ще вижда класните стаи на старото си училище - трябва да ги изтрие и сам да си създаде екипите.

(Вижте как става това в отговора на въпроса "Как да създам екип и да добавя членове?")

Ако учителят до сега не е бил преподавател, ще трябва да изчака до следващото обновяване на базата данни, когато ще му бъде създаден акаунт.

Уточнение: Акаунтът на учителя е един и същ и не се променя, независимо в кое училище преподава.


Администратор на вашето училище е човекът, който има достъп до акаунта [email protected] Той има права да сменя пароли на всички учители и ученици, така че, ако имате проблем с влизане в портала, се обърнете към него. Ако сте ученик и не знаете кой е администратора, потърсете съдействие от класния си ръководител.


Класните стаи (екипите) се създават автоматично за общообразователните предмети и учениците автоматично биват присъединени към тях.

Някои екипи не се създават автоматично, защото за разлика от общообразователните предмети, при професионалните и специалните предмети няма номенклатура при въвеждането в базата Админ, т.е. там те се изписват на ръка. Тази информация не е подадена и съответно не е заложена за автоматично създаване на екипи.

В такива случаи следва вие да си създадете екипите и да добавите учениците, като им изпратите код за присъединяване.

Вашите класове са създадени автоматично, но трябва да добавите сами учениците си или да помолите за съдействие от хелп-деска. 

Екипи си създавате сами и ако искате да имате специфичен екип за някакви цели. Напр. ако трябва да работите с няколко деца отделно от целия клас.


Не правете нищо и изчакайте. Виртуалните класни стаи за класовете (Classrooms)  ще се появят автоматично за общообразователните предмети, а ако преподавате по професионални, специални и избираеми предмети, сами трябва да си създадете екипите.

Ако имате все още не ги виждате, моля обърнете се към нашия тийм за поддръжка.


Ако класните стаи са създадени автоматично, то учениците ще се появят автоматично в тях. Ако вие сте си създали екипите, ще трябва да си добавите учениците.


Не правете нищо и изчакайте. Класните стаи ще се появят автоматично.


Помолете колегата си да Ви добави като преподавател към въпросната класна стая/ курс. Това става от секцията Хора към съответния курс в Google Classroom. Така Вие ще имате същите права като него. Когато периодът на заместване свърши, Вашия колега трябва просто да Ви премахне от групата на преподавателите в таза класна стая.



Не, акаунтът Ви е само един. Като влезете в G Suite с Вашия акаунт, ще видите класовете, на които преподавате и от двете училища, като вече изградени групи. Можете да преподавате на различни училища - две, три, дори четири на брой. Вашият акаунт е персонален, но е свързан с цялата система на МОН.


Да. Влезте в Google Класна стая, намерете класната стая/името на предмета/, която искате да преименувате и щракнете на трите точки до името му. Изберете "Редактиране " и сменете името му.



В най-горната част на Вашата страница можете да видите проверите и двете полета - поток ( участниците, които има по принцип) и хора (участниците в момента).



Първо опитайте да върнете всичко изтрито с клавишната комбинация Ctrl+Z. За повечето приложения, ще се върне стария вид на Вашия документ.

Ако сте много напред и няколко пъти сте опитвали безуспешно, сега ще трябва да създадете курса/класа сам/а и да добавите учащите към него. За да направите това:

1. Отворете " Google Класна стая" и щракнете на + в горния десен ъгъл на екрана, след това изберете "Създаване на курс ".


2. Дайте име на курса и щракнете "Създаване". Курсът е създаден.

Следва да добавите учащи от менюто Хора. Имате два варианта:

    •

  да ги добавите вие един по един с индивидуалните и имейли или като група, с групов имейл;

    • или да им изпратите кода на курса, с който те да се присъединят към курса.



1. Отворете " Google Класна стая" и щракнете на + в горния десен ъгъл на екрана, след това изберете "Създаване на курс ".


2. Дайте име на курса и щракнете "Създаване". Курсът е създаден.

Следва да добавите учащи от менюто Хора. Имате 3 варианта:

  2.1.Да ги поканите един по един, като въведете името или имейла на ученика/студента;

        2.2. Да ги поканите като група, като въведете името на групата/класа/курса или груповият им имейл;

          2.3. Да ги информирате за кода на курса, с който те да се присъединят. Кода на курса ще намерите на основната страница на курса, или като изберете менюто Поток на съответния курс.


Влезте в курса, който ви интересува и изберете менюто Хора. В секцията Учащи можете да видите имената на учениците/ студентите, индивидуално или на групи, според това как са вписани в курса. Можете да добавяте или да премахвате учащи, да им изпращате имейли, или да ги спирате. За да добавите учащи или преподаватели въведете името или имейла на ученика/студента или ваш колега и. Изберете долу Покана и той ще получи покана за присъединяване към курса.